Keresőoptimalizálás
(SEO)


Mi is az a SEO
vagy keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO (Search Engine Optimization) egy olyan eszköz, mely során weboldalad a megfelelő kulcsszavak és SEO beállítások segítségével a Google keresőmotorok találati listáján előrébb juttatjuk, lehetőleg a találati lista elejére, ezzel is növelve a keresőből érkező látogatók számát.
A keresőoptimalizálás (SEO) lépései

Technikai SEO
A keresőoptimalizálási folyamat első lépése a technikai SEO beállítások auditálása, mely során feltérképezzük weboldalad vagy webáruházad technikai szerkezetét, megnézzük, hogy technikailag mennyire jól van felépítve az oldal és javítjuk az esetleges hibákat. A technikai SEO weboldalad keresőrobotok általi elérhetőségét, indexelhetőségét és értelmezhetőségét, ez az alap, ezt követően érdemes csak foglalkozni az on-site SEO-val és az off-site SEO-val.
Ide tartozik például:
- Weboldalad elérhetősége
- Weboldalad indexelése
- Title tag, meta description és meta keywords ellenőrzése
- Duplikációk kiszűrése
- SSL kapcsolat beüzemelése
- Átírányítások (domain szintű átirányítás, HTTPS használata, 404 hibaoldalak, 301 -es, 302-es átirányítás, Canonical tag beállítása)
- Képek optimalizálása
- Mobilbarátság vizsgálata
- Weboldalad méretének vizsgálata
- Weboldalad betöltési sebessége
- Gyorsítótárazás engedélyezése

On-Page SEO vagy
tartalmi SEO
A technikai SEO rendbetételét követően az On-Page SEO, másnéven a tartalmi SEO elemzéssel folytatjuk, amikor is a weboldaladon lévő tartalmat és annak optimalizáltságát úgy állítjuk be, hogy az a keresőmotorok (első sorban a Google keresőmotorja) találati oldalán a lehető legjobb helyen szerepeljen a weboldalad számára releváns kulcsszóra. Tartalmi SEO elemzés során például megvizsgáljuk, hogy weboldaladon a megfelelő kulcsszóra vagy kulcsszavakra került optimalizálásra a tartalom, az oldalon szereplő képek ellettek-e látva a szükséges meta adatokkal (alt és title), illetve, hogy a meta leírások megfelelően kerültek-e használatra. A kulcsszókutatás segítségével feltérképezzük azokat a kulcsszavakat, melyekre a potenciális ügyfeleid keresnek és melyek elősegítik az oldaladra történő organikus forgalom növekedését.
Az on-site feladatok közé tartozik például:
- Elsődleges kulcsszavakra történő optimalizálás
- Oldalcímek használata
- Címsorok (H1, H2, stb) megfelelő használata és rangsorolása
- Meta leírások megfelelő használata
- Képek meta adatokkal (alt és title) történő ellátása
- Kulcsszó sűrűség vizsgálat
- Belsőlink struktúra átnézése

Off-Page SEO vagy linképítés
A technikai SEO és az on-site SEO-t követően az off-page SEO vagy off-site SEO esetében azokat a weboldalunkra mutató linkeket és hivatkozásukat vizsgáljuk, melyek meghatározzák weboldalunk hitelességét és minőségét. A Google a weboldaladra mutató linkek minősége és mennyisége alapján dönt arról, hogy mennyire értékes a honlapod és rangsorolja azt. Minél több hiteles és releváns link mutat a weboldalunkra, annál jobb helyezést érhetünk el a Google találati keresőjében. Az off-site SEO elemzés során a weboldaladra mutató káros linkeket kiszűrjük, ezzel is javulást érünk el a keresési találatokban.
Off-site SEO feladatok közé tartozik például:
- Hány darab link vagy backlink mutat az oldalunkra
- Az oldalra mutató linkek hitelességének megvizsgálása
- Milyen a hivatkozás szövege az adott link esetében
- Linképítés
Miért a Sletino keresőoptimalizálás (SEO)?

SEO Tanácsadás
Különböző weboldalak és webáruházak keresőoptimalizálásával széleskörű tapasztalatot szereztünk számos szektorokban és iparágakban. Ezt a tudást és tapasztalatot pedig keresőoptimalizálási tanácsadás keretében Veled is megosztjuk. Óradíjas, havidíjas és egyedi SEO tanácsadást is vállalunk.

SEO Audit
Minden olyan tényezőt megvizsgálunk, legyen az technikai vagy tartalmi, mely befolyásolja weboldalad vagy webáruházat helyezését a Google keresőjében. Ide tartozik például a weboldalad teljes körű átvizsgálása, kulcsszavak vizsgálata, meta title, meta description átnézése, címsorok átnézése, oldalstruktúra ellenőrzése, webhelysebesség mérése stb. Természetesen a SEO audit során versenytársad is elemezzük technikai SEO, on-site SEO és off-site SEO szempontból is, így átfogó képet kapunk a működésükről és az általuk használt kulcszavakról.

Havi díjas SEO
Havi díjas SEO szolgáltatásunk keretében a keresőoptimalizálási feladatok elvégzése után sem engedjük el kezed és továbbra is folyamatosan figyeljük weboldalad, rendszeres tanácsokkal, kulcsszavakkal és friss keresőoptimalizált tartalmakkal látjuk el weboldalad, hogy a Google keresési listákában továbbra is előkelő helyen szerepeljen.

Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás során arra törekszünk, hogy a weboldalad vagy webáruházad számára a lehető legtöbb releváns kulcsszót kutassuk fel és vizsgáljuk meg, hogy tartalmad mely keresőszavakra érdemes optimalizálni, hogy a weboldaladra érkező organikus forgalmad növeljük és potenciális ügyfeleket hozzunk vállalkozásod számára. Kulcsszókutatáskor felmérjük, hogy milyen az adott kulcsszóra a keresési arány, versenytársak használják-e, illetve várhatóan mekkora organikus forgalmat terel majd a weboldaladra.